čtvrtek 21. května 2015

Až příliš neznalá



Je to přesně týden a jeden den, co jsem dala zkoušky k řidičáku na poprvé (ach ano, blondýna má řidičák). A musím se pochlubit, že test byl na 96% a jízda bezchybná. Bohužel následovala ta horší část; řidičák si nechat vyrobit.. Žiju už tři roky mimo své rodné město kvůli intru a krom kina a obchodního rádoby centra trefím maximálně z vlaku domů a z domu na vlak. Tím má orientace města končí. O to zajímavější byla cesta na úřad.

Šlapu si tak ráno k budově, kde jsem si kdysi vyzvedávala občanku a k mému překvapení se v té budově doopravdy vydávali jen pasy a občanky. Zeptala jsem se na cestu paní, která vypadala snad nejpřátelštěji a doufala jsem, že v ní vzbudím lítost a prozradí mi onu kouzelnou cestu k úřadu na řidičáky. A prozradila: ,,Příště, až někam půjdeš, slečinko, si nejdřív zjisti cestu, já mám svých starostí dost. Musíš přes celý město zpátky." Pěkně jsem poděkovala a radši jsem zavolala příteli na telefonu. "To musíš do svatebního studia, v té budově o patro výš to je." Má kouzelná cesta začala..

Po chladném startu dobrodružné výpravy jsem úspěšně našla svatební studio, vystoupala do prvního patra a vešla dovnitř. Vidím jednu kancelář, druhou, třetí, ale nikde žádný štítek o příjmu žádostí. Pokračovala jsem chodbou, až jsem vlezla do kuchyňky, kde si zrovna dávaly slečny z ouřadu kafíčko. Usmály se a poradily, abych šla zase zpět k fontáně a podél zdi vešla do nejbližších dveří.

U nejbližších dveří stála cedulka Oddělení dopravně správních agent a hned pod ní cedulka Městská policie. V duchu jsem se modlila, abych nevlezla zase k někomu do kanceláře a asi jsem musela být v minulém životě pěkná potvora, protože jsem vlezla přímo k policajtům. Odkázali mě na dveře naproti, zaklepala jsem, vlezla jsem a ona další kancelář. Naštěstí ta správná, ale byla jsem vykázána, že nemám pořadové číslo a ať počkám na chodbě. Se smělostí jsem se otázala, kde si ono pořadové číslo mohu pořídit, odpovědí mi bylo: "Kdo hledá, najde." A skutečně jsem našla. Jak přístroj na čísla, tak ukazatele na podání řidičáku a tak zoufale vytoužený automat na kafe.

Karolína

drive license ! ACTUAL ID


Žádné komentáře:

Okomentovat